بانک اطلاعات کاشی و سرامیک

بانک اطلاعات کاشی و سرامیک

بانک اطلاعات کاشی و سرامیک

بانک اطلاعات کاشی و سرامیک

وبسایت باکس با ایجاد فضایی تخصصی با معرفی کلیه تامین کنندگان، مشاورین، طراحان و مجریان صنعت نامبرده امکان بازاریابی کالا، استعلام قیمت و خریدوفروش آن را به صورت رایگان در محیطی مناسب بین خریدار و فروشنده‌ فراهم می سازد.

  • ۰
  • ۰

 آموزش استفاده از ظروف سرامیکی


در ابتدا لازم است در رابطه با ظروف سرامیک توضیح مختصری دهیم.

ظروف سرامیک در واقع ظروفی هستند که قسمت درتماس با غذا یک لایه سرامیک قرار دارد و هرگز ذهنتان به این سمت نرود که کل بدنه ظرف از سرامیک ساخته شده است .معدود تبلیغاتی نیز که در سطح اینترنت با عنوان ظروف گرانیتی و ترکیبات نقره و غیره ملاحظه میکنید نیز از این قانون تبعیت میکنند.

درواقع وجود یا عدم وجود این لایه سرامیک نیست که شما در هنگام خرید باید به آن توجه کنید بلکه برند آن محصول مهم و تعیین کننده است. به این ترتیب که لایه سرامیک اگر وجود داشته باشد باید توسط یک شرکت مجهز و معتبر نصب و ارائه گردد درغیر این صورت همان لایه سرامیک که کلی پول بابتش پرداخت کردید عامل سرطان زا بودن ظروف شما خواهد شد و سلامتی شما و خانواده شما را به خطر خواهد انداخت زیرا شرکت های ضعیف که محصولات ارزان تولید میکنند نمیتوانند از مواد عالی در تولید این ظروف استفاده کنند و برای آنها پایین نگاه داشتن قیمت حرف اول را میزند نه کیفیت.

تنها یک ورژن بالاتر از ظروف سرامیکی ارائه شده که بنام ظروف نانوسرامیک مشهور است. سرویسهای قابلمه نانوسرامیک شرکت جی فی نی از این ورژن هستند.البته لازم به ذکر است همانطور که احتمالا به یاد دارید محصولات نانو به تازگی وارد بازار شده اند و نمیتوان از محصولاتی که سال ساختشان به یک یا دو سال قبل باز میگردد انتظار نانوسرامیک داشت.بنابراین در هنگام خرید دقت کنید تا قربانی تبلیغات نشوید.

در این مقاله سعی شده به راهنمایی جهت استفاده درست از ظروف و قابلمه های سرامیک و نانو سرامیک پرداخته شود و چنانچه در مرحله خرید هستید میتوانید مقاله راهنمای خرید ظروف و قابلمه سرامیک را مطالعه فرمایید.

در ابتدایی ترین مرحله لازم است ذکر کنیم هرگز ظرف سرامیک را نباید قبل از غذا روی حرارت قرار دهید زیرا لایه سرامیک بدون مواد غذایی آسیب خواهد دید و ترک میخورد.این ترکها با چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند و زمانی شما متوجه خواهید شد که دیر شده است.بنابراین ابتدا آب یا مواد غذایی را داخل ظرف سرامیکی ریخته سپس ان را روی حرارت مستقیم قرار دهید.البته گرم کردن ظروف با حرارت غیر مستقیم در حدی که روغن جامد تبدیل به مایع شود ایرادی ندارد.

هرگز ظرف سرامیکی داغ را در اب سرد فرو نبرید:

بخاطر می آورید آشپز های قدیم زمانی که قابلمه پلو را ازروی اجاق برمیداشتند ، انتهای ان را در اب سرد فرو میبردند تا پلو راحت تر از آن جدا شود.ولی شما هرگز این کار را با ظروف سرامیکی خود انجام ندهید.البته لازم به ذکر است شما نباید ظروف سرامیکی داغ را روی سطحی که اختلاف دمای زیاد دارد قرار دهید .در اینگونه مواقع میتوانید از زیرقابلمه های موجود در بازار استفاده کنید زیرا استاندارد این ظروف به این صورت است که پس از داغ شدن ظروف باید صبر کرد تا به خودی خود سرد شوند و هرگز توسط مایعاتی چون اب سرد نشوند.

هرگز کف ظروف سرامیکی را خراش ندهید:

این خراش شامل خراشیدگی توسط اسکاچ های سیم دار تا خراشیدگی توسط چاقو می باشد. بدین ترتیب که در استاندارد این ظروف به صراحت ذکر شده هیچ چیزی را داخل قابلمه یا داخل ماهیتابه برش ندهید. درواقع برخی اشپز ها عادت دارند برای استفاده کمتر از ظروف مواد غذایی را داخل قابلمه یا داخل ماهیتابه خرد میکنند.

هنگام شستشو ظروف سرامیکی دقت بیشتری کنید:

بیاد داشته باشید ظروف سرامیکی را با اسکاچ های سیم دار سایش ندهید.این خش ها به مرور زمان بزرگتر شده و حفره هایی را ایجاد میکنند و سطح داخلی ظرف شما را از حالت سیقلی خارج میکنند.زمانی که سطح ظرف شما سیقلی نباشد هم غذا به آن میچسبد و میسوزد هم عوامل سرطان زا بیشتر میشود.ظرف شما اگر واقعا سرامیک باشد حتی پس از سالها استفاده درست، با یک شستشو ساده با مایع ظرفشویی پاک و براق میشود.

ظروف سرامیکی را داخل هم قرار ندهید:

در استاندارد استفاده از ظروف سرامیکی ذکر شده هرگز ظروف سرامیکی را داخل هم قرار ندهید.برخی آشپزها برای اینکه سرویس آنها فضای کمتری داخل کابینت اشغال کنند آنها را بصورت سایز بندی داخل هم قرار میدهند.این روش باعث میشود لایه سرامیک ظرف تحتانی اسیب دیده و علاوه بر آن پوشش رنگ ظرف فوقانی نیز آسیب خواهد دید.


لینک مطلب: http://l1l.ir/1apz

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی