بانک اطلاعات کاشی و سرامیک

بانک اطلاعات کاشی و سرامیک

بانک اطلاعات کاشی و سرامیک

بانک اطلاعات کاشی و سرامیک

وبسایت باکس با ایجاد فضایی تخصصی با معرفی کلیه تامین کنندگان، مشاورین، طراحان و مجریان صنعت نامبرده امکان بازاریابی کالا، استعلام قیمت و خریدوفروش آن را به صورت رایگان در محیطی مناسب بین خریدار و فروشنده‌ فراهم می سازد.

  • ۰
  • ۰

 کاشی ایرانی فراموش می‌شود؟


با ورود اسلام به ایران هنر معماری ایرانی با مولفه‌های معماری بناهای اسلامی گره خورد و در ساخت بناهایی چون مساجد و آرامگاه‌ها به کار گرفته شد. معماری اسلامی شامل طیف گستره‌ای از سبک‌های گوناگون است، اما یکی از مهم‌ترین جلوه‌های این نوع معماری بناهای مذهبی مانند مساجد، آرامگاه‌ها، مدارس، حسینیه‌ها، تکایا و مصلی‌ها هستند. برای ساخت این‌گونه بناها از مصالحی مانند آجر، گچ، خشت، سنگ، چوب و شیشه استفاده می‌شد، اما بخش اعظمی از زیبایی‌های این بناها مربوط به بهره‌گیری از کاشی‌ها در نمای ساختمان‌هاست. کاشی‌کاری پس از رسیدن به اوج شکوفایی خود تبدیل به یکی از ویژگی‌های برجسته معماری اسلامی شد و جای تزیینات خشتی و گچی را گرفت.


لینک مطلب: http://l1l.ir/17mq

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی